vrijdag 24 juni 2016

Alleen verder

Op Stoute Schoenen loopt deze zomer (2016) van St.Hippolyte naar Nyon, aan het meer van Geneve. De GR5 is prachtig, maar ik ben toch onderweg naar Rome. Mijn plan is om de Via Francigena te volgen vanaf Pontarlier, waar de GR5 en de Via Francigena elkaar kruizen. Van daaruit gaat de VF ook naar het meer van Geneve, maar bereikt dit meer in Lausanne. Doorlopen naar Nyon is voor mij een omweg van een week, en ik wil toch ook wel graag richting Italie en die Grand Bernardpas over. Ik heb dus besloten om alleen verder te gaan. Dit betekent wel dat ik zelf weer mijn bagage ga dragen, en dus met volle bepakking de laatste (en hoogste) bergen moet oversteken. Ik ben dus ook al hard aan het trainen door regelmatig met bepakking te lopen, en door trappen te lopen. Echter niet in combinatie met elkaar, dat gaat me iets te ver. Het blijft dus spannend hoe het straks zal vergaan in de Alpen. Ik heb mijn treinticket geboekt en vertrek 9 augustus naar St. Hippolyte. Dit keer dus zonder mijn wandelmaatjes waarmee ik de afgelopen jaren heb gelopen. Tijdens deze etappe zal ik mijn belevenissen onderweg regelmatig delen, om zo het thuisfront ook een beetje op de hoogte te houden en zelf een beetje 'aanspraak' te hebben.

Einde

Aan alles komt een eind. Zo ook aan jaren lopen naar Rome! En wat doe je dan op zo’n laatste dag in Rome. Nou, lopen! Niet echt natuurlijk, ...