zondag 14 augustus 2016

Over oude spoorlijnen

Ik heb aan een stuk door geslapen tot zeven uur vanochtend. Dat is lang geleden, ik was zeker moe! Om acht uur ontbijt en rond een uur of negen word ik terug gebracht naar mijn eindpunt van gisteren. We nemen de toeristische route en tegen tien uur ga ik vol goede moed op weg. Het landschap is licht glooiend, dus niet zo zwaar. Rond 1 uur ben ik nog niet zo opgeschoten. Doordat ik een stuk in de routebeschrijving niet goed interpreteer loop ik bijna een uur in rondjes. Verdwalen is het niet, maar ik kon de juiste route niet vinden en bleef heen en weer lopen op hetzelfde stukje. Uiteindelijk is het toch gelukt, en achteraf is dan natuurlijk direct duidelijk wat er mis ging. Met wat minder goede moed loop ik verder. Ik moet nog zeker 15 km en het is al half twee! Maar goed, het is mooi weer (zeg maar heet) en de rest van de route geeft geen problemen. Het laatste deel loopt over een oude spoorlijn, dus fout lopen is hier onmogelijk. Onderweg nog een spannende spoortunnel uitgehakt in de rotsen. Als ik de buitenwijken van Ornans binnen loop is mijn water al even op. Snel dus wat halen bij de supermarkt. Gisteren heeft Francis de camping al laten zien en ik weet dat ik nog even door moet. Tegen zessen loop ik de camping op met ruim 28 km op de teller! Over de langere etappes hoef ik me dus geen zorgen meer te maken!

Einde

Aan alles komt een eind. Zo ook aan jaren lopen naar Rome! En wat doe je dan op zo’n laatste dag in Rome. Nou, lopen! Niet echt natuurlijk, ...